Stagedoos is een kleine Nederlandse software start-up. Ze hadden geen marketingkennis, konden het juiste publiek moeilijk bereiken en hadden een beperkt budget. Wij hebben een heel precies gesegmenteerde lijst gemaakt en een Account Based Marketing System opgezet. Dit leverde uiteindelijk 32 antwoorden op van de 76 gecontacteerde mogelijke klanten en leidde tot 16 Sales Qualified Leads. Dit resulteerde in een indrukwekkend antwoordpercentage van 42% en een interessepercentage van 50%.
Stagedoos is een software start-up in Nederland, toegewijd aan het verbeteren van stagebeheer voor middelbare scholen. Hun platform biedt een allesomvattende suite van digitale tools, waarmee probleemloos contracten kunnen worden gegenereerd, digitale handtekeningen kunnen worden gezet, opdrachten kunnen worden beheerd en evaluaties worden uitgevoerd.
Dit jaar lanceren ze een grote uitbreiding en willen ze twee tot vijf nieuwe scholen aan de pilot laten deelnemen. Met een beperkt marketingbudget en minimale interne marketingexpertise zochten ze een partner voor strategische begeleiding en outreach. Stagedoos had eerder met Marijn (de oprichter van LeadGem) samengewerkt aan een ander project. Dat, in combinatie met het aantrekkelijke op comissie-gebaseerde model van LeadGem maakte het een logische keuze om weer samen aan de slag te gaan.
Voor Stagedoos waren manieren outbound- en marketingstrategieën en onbekend terrein. Ook al werd de eerste versie van hun product al jaren door verschillende scholen gebruikt, hadden ze nog nooit aan marketing gedaan. Alles moest vanaf nul worden opgebouwd - geen doelgroeplijsten, geen unieke waardevoorstellen en geen geteste communicatie. Gert-Jan, de CEO, had geen specifieke doelen, maar zag het als een droomscenario om vijf scholen aan te melden voor de nieuwe pilot.
Gezien het kleine aantal potentiële scholen in Nederland was het cruciaal om alle banden warm te houden. We hadden weinig tijd om het systeem op te zetten door schoolvakanties en examens.
Het systeem - Outbound gedreven Account Based Marketing (ABM)
Voor Stagedoos implementeerden we een vereenvoudigde versie van outbound georiënteerde Account Based Marketing. Dit is hoe we het hebben aangepakt:
Resultaten: We waren erg te spreken over hoe de marketingcampagne is verlopen: onze KPI’s waren een stuk beter uitgevallen dan we hadden durven hopen. Het percentage gelezen e-mails was maar liefst 83%, het aantal beantwoorde mails was 42% en het aantal conversies was een prachtige 50%! Een resultaat om trots op te zijn.
Onze samenwerking met Stagedoos laat zien hoe strategische marketing met de juiste data op zak een wereld van verschil kan maken. Van het opzetten van een aparte e-mail tot het precies goed richten van LinkedIn advertenties, iedere stap van deze complexe marketingcampagne was zorgvuldig uitgevoerd. Het resultaat? Percentages om trots op te zijn met veel nieuwe tevreden klanten voor Stagedoos.
Ben jij er klaar voor om jouw leadgeneratie naar een hoger niveau te tillen met LeadGem?
Plan vandaag nog een gratis gesprek in om erachter te komen hoe onze op commissie-gebaseerde systeem de beste resultaten voor jouw bedrijf kan helpen behalen. Wij hebben er alvast zin in – jij ook?